12 de juny 2014

Wonder, R.J. Palacio

Wonder
R.J. Palacio
La Campana, 2013

Wonder ens ofereix una faula sobre la superació personal i lluita contra les adversitats una novel·la molt humana i plena de sentiments.
«Em dic August, per cert.  No penso descriure la meva cara.  Segur que és molt pitjor que tot  el que us esteu imaginant.»
Aquesta és la carta de presentació de l’August, un nen de 12 anys que ha nascut amb una malformació a la cara.  Ja des de ben petit ha patit tot un seguit d’operacions que l’han allunyat de l’escola i del món.
August ha viscut en un món fet  a la seva mida, allunyat de la resta de la humanitat. Malgrat això sempre ha viscut amb una certa angoixa  la reacció que provoca la seva cara.
Si em trobés una llàntia màgica i només li pogués demanar un desig, demanaria tenir una cara normal que no cridés gens l’atenció. Demanaria poder anar pel carrer sense que la gent, al veure’m, fes allò d’apartar la vista. ¿Sabeu què crec, jo? Que l’única cosa que fa que no sigui normal és que ningú m’hi troba.
De la super protecció rebuda, l’August haurà de superar un  nou repte:  abandonar la seva llar,  anar a l’escola i relacionar-se amb la resta de companys de classe.


A més al programa biblioones d'aquesta setmana, trobareu els següents continguts:
Entrevista: Carme Balagué, ens presenta les novetats arribades a la biblioteca.
Sintonia: Julie London, Desafinant

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada